POLECAMY GORĄCY TEMAT:
Płatnik ZUS nie widzi certyfikatu kwalifikowanego po aktualizacji
![Płatnik 9 błąd pobierania Płatnik 9 błąd pobierania](https://www.2plus2.pl/wp-content/uploads/platnik9blad-300x241.jpg)
Większość użytkowników programu Płatnik 9 zetknęło się z tym problemem. W I-etapie wdrażania zmian w Płatniku mamy do czynienia z nietypową sytuacją. Do użytku oddana została tylko pierwsza funkcja. Zdarza się, że ta funkcja zwraca status błąd pobierania. Wtedy warto kliknąć przycisk Przebieg aktualizacji i zapoznać się z komunikatami w logu. Najczęściej problemem okazuję się awaria serwera po stronie ZUS. Awarie mają charakter tymczasowy i powinniśmy spróbować aktualizacji później. Drugą możliwą przyczyną jest brak połączenia z Internetem. W tym przypadku okno aktualizacji pokaże komunikaty: błąd pobierania dla kroku 1 i 2 oraz komunikat aktualne dla kroku 3. Jeżeli tak jest to w logu powinniśmy znaleźć taki komunikat:
![Przebieg aktualizacji Płatnik 9 Przebieg aktualizacji Płatnik 9](https://www.2plus2.pl/wp-content/uploads/2014-03-12_1334-300x30.png)
Pozostałe dwie funkcje bedą aktywowane później i status nie dotyczy jest poprawny.
![Aktualizacja kompononetów programu i danych płatnika Aktualizacja kompononetów programu i danych płatnika](https://www.2plus2.pl/wp-content/uploads/2014-03-11_1534-300x239.png)