POLECAMY GORĄCY TEMAT:
Płatnik ZUS nie widzi certyfikatu kwalifikowanego po aktualizacji
Większość użytkowników programu Płatnik 9 zetknęło się z tym problemem. W I-etapie wdrażania zmian w Płatniku mamy do czynienia z nietypową sytuacją. Do użytku oddana została tylko pierwsza funkcja. Zdarza się, że ta funkcja zwraca status błąd pobierania. Wtedy warto kliknąć przycisk Przebieg aktualizacji i zapoznać się z komunikatami w logu. Najczęściej problemem okazuję się awaria serwera po stronie ZUS. Awarie mają charakter tymczasowy i powinniśmy spróbować aktualizacji później. Drugą możliwą przyczyną jest brak połączenia z Internetem. W tym przypadku okno aktualizacji pokaże komunikaty: błąd pobierania dla kroku 1 i 2 oraz komunikat aktualne dla kroku 3. Jeżeli tak jest to w logu powinniśmy znaleźć taki komunikat:
Pozostałe dwie funkcje bedą aktywowane później i status nie dotyczy jest poprawny.