Płatnik 10 – Jak odzyskać hasło administratora i bazy MS Access


POLECAMY GORĄCY TEMAT:

Nowy Płatnik 10.02.002 nie zainstaluje się automatycznie!


platnik_hasło

Odzyskanie hasła administratora nie jest trudne.

Zgubione lub zapomniane hasło to już bolączka cywilizacyjna. Utracone hasło do Płatnika 10 to ogromny stres, zwłaszcza kiedy nadchodzi koniec miesiąca. Jednak w tej sytuacji mamy co najmniej 2 metody na odzyskanie straconego hasła. Odzyskanie hasła okazuję się banalnie proste. Powinno być to dla nas znakiem ostrzegawczym przy zabezpieczaniu danych osobowych w firmie.

Metoda 1 – dla zaawansowanych

Aby odzyskać hasło administratora jak i hasło do bazy danych MS Access uruchamiamy edytor rejestru.

Start -> Uruchom -> Wpisujemy „regedit” i klikamy uruchom lub Enter.

Po otwarciu edytora rozwijamy następującą gałąź HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PROKOM Software SA\Płatnik\9.01.001\Admin

W kluczach rejestru znajdziemy kilka zaszyfrowanych haseł. Do ich odszyfrowania posłużymy się dekoderem dostępnym na tej stronie.

Należy pamiętać, że rejestr jest bardzo wrażliwym elementem systemu Windows. Wszelkie czynności należy przeprowadzać ostrożnie i ze świadomością podejmowanych kroków.

 

Metoda 2 – dla początkujących

Druga metoda jest zdecydowanie prostsza. Wystarczy pobrać i uruchomić program Koala Ratownik. W okienku wpisać numer wersji Płatnika. W naszym przypadku 10.01.001 i kliknąć Dekoduj. Program wyświetli aktualne dane administratora wraz z hasłem a także hasło do bazy danych (MS Access).

Kontakt do nas:

tel. 71 355 00 27  lub  71 790 00 17


Tagi: > > >

25 Responses to Płatnik 10 – Jak odzyskać hasło administratora i bazy MS Access

  1. Bart pisze:

    No i po problemie 🙂 Dziękuję bardzo. Polecam drugą metodę.

  2. CE pisze:

    co w przeypadku kiedy koala wymaga zmian ustawień języka i regionalnych

    • admin pisze:

      Z tego co mi wiadomo to Płatnik nie będzie dobrze chodził o ile w ogóle na windowsie z ustawieniami regionalnymi innymi niż Polskie. Można też użyć metody dla zaawansowanych.

  3. JP pisze:

    Bardzo dziękuję, było gorąco!

  4. clo pisze:

    a mam kilka baz danych (3) i jak odzyskać do każdej z nich???pomocy

    • admin pisze:

      Jeżeli jest kilka baz accesowych to pewnie będą odrębne gałęzie w rejestrze i trzeba to odczytać metodą dla zaawansowanych.

  5. wal pisze:

    musiałem wymienic płyte z prockiem co za tym idzie win10 na nowo po instalacji płatnika prosi o hasło bazy danych – nie przypomina m sobie nic takiego wskazuje baze ale bez hasła sie nie podłacza jak to załatwic?

  6. Osińska Teresa pisze:

    Straciłam wszystkie dane dane w Płatniku -praca kilku lat , nie wiem jak to zrobiłam ale mam teraz czyściusieńki program bez nikogo. Jak odzyskać wszystkie dane – RATUNKU
    Teresa

  7. Piotr pisze:

    Witam, niestety nie mogę wejść na komputerach stacjonarnych do bazy płatnika na serwerze próbowałem odzyskać hasło do bazy danych jak państwo radzili, niestety nadal nie chce mnie wpuścic do bazy danych na serwerze.

  8. Anonim pisze:

    mi zniknęły wszystkie dane. próbuje sie połączyć z baza ale mam komunikat ze hasło nieprawidłowe. a hasło odzyskałam przez koale. jestem załamana

  9. Emerytka pisze:

    Mi też zniknęły wszystkie dane kiedy chciałam skopiować bazę danych Płatnika 10.01.001. ZUS zaleca, aby tak zrobić, potem ściągnąć ( a właściwie to powinien wejść automatycznie) nowego Płatnika 20. ……Co mam zrobić. proszę o pomoc.

  10. dominika pisze:

    mi też zniknęły pomocy

  11. Beata pisze:

    Koala pokazuje mi hasło , w którym są tylko małe litery i cyfry ( i takie hasło do bazy mam rzeczywiście zapisane w notesie) , natomiast przy instalacji wyświetla się, ze hasło powinno zawierać duże i małe litery oraz cyfry i znaki specjalne.
    Dalej nie chce mnie przepuścić.
    Co z tym zrobić?

    • 2+2 pisze:

      Czy mówimy o haśle do bazy MS Access czy haśle administratora Płatnika? Domyślam się, że o haśle do administratora. Ktoś pewnie ustawił Pani żeby Płatnik nie sprawdzał siły hasła i Pani wpisała tzw. słabe hasło. Teraz w czasie instalacji program oczekuje/wymaga silnego hasła. Rozwiązaniem jest zmiana hasła admina na spełniające minimalne wymagania i dopiero przystąpienie do aktualizacji.

Pozostaw odpowiedź admin Anuluj pisanie odpowiedzi