Płatnik 10 – Jak odzyskać hasło administratora i bazy MS Access


Zgubione lub zapomniane hasło to już bolączka cywilizacyjna. Utracone hasło do Płatnika 10 to ogromny stres, zwłaszcza kiedy nadchodzi koniec miesiąca. Jednak w tej sytuacji mamy co najmniej 

2 metody na odzyskanie straconego hasła. Odzyskanie hasła okazuję się banalnie proste. Powinno być to dla nas znakiem ostrzegawczym przy zabezpieczaniu danych osobowych w firmie.

Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych
Metoda 1 – dla zaawansowanych

Aby odzyskać hasło administratora jak i hasło do bazy danych MS Access uruchamiamy edytor rejestru.

Start -> wpisujemy „Uruchom” -> Wpisujemy „regedit” i klikamy uruchom lub Enter.

Po otwarciu edytora rozwijamy następującą gałąź HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Asseco Poland SA\Płatnik\10.02.002\Admin

W kluczach rejestru znajdziemy kilka zaszyfrowanych haseł. Do ich odszyfrowania posłużymy się dekoderem dostępnym na tej stronie.

Należy pamiętać, że rejestr jest bardzo wrażliwym elementem systemu Windows. Wszelkie czynności należy przeprowadzać ostrożnie i ze świadomością podejmowanych kroków.

Metoda 2 – dla początkujących

Druga metoda jest zdecydowanie prostsza. Wystarczy pobrać i uruchomić program Koala Ratownik. W okienku wpisać numer wersji Płatnika. W naszym przypadku 10.02.002 i kliknąć Dekoduj. Program wyświetli aktualne dane administratora wraz z hasłem a także hasło do bazy danych (MS Access).

Odzyskanie hasła / dostępu do bazy danych / administratora programu Płatnika PUE ZUS

Oferujemy usługę zdalnego odzyskania dostępu i rozwiązywanie innych problemów z Płatnikiem.

  • odzyskanie hasła do bazy danych MS Access
  • odzyskanie hasła administratora
  • integracja nowego płatnika z bieżącą bazą danych
  • migracja bazy danych z MS Access do MS SQL
  • rozwiązywanie problemów z instalacją i aktualizacją programu
  • rozwiązywanie problemów z podpisem elektronicznym i wysyłką

Koszt odzyskania hasła to 300zł/h netto za każdą rozpoczętą godzinę.

Czas obsługi/odzyskania hasła wraz z nawiązaniem połączenia zdalnego zwykle nie przekracza 30-45min.

tel. +48 605 734 988

Pobierz TeamViewerQuickSupport 2+2

38 thoughts on “Płatnik 10 – Jak odzyskać hasło administratora i bazy MS Access”

      1. no niestety nie da się przeciągnąć ani na program Płatnik ani na program Koala (bo nie wiem o który program tu chodzi)

    1. Z tego co mi wiadomo to Płatnik nie będzie dobrze chodził o ile w ogóle na windowsie z ustawieniami regionalnymi innymi niż Polskie. Można też użyć metody dla zaawansowanych.

      1. A jeśli ustawienia są dobre tzn polskie i dalej nie puszcza tego hasła, które pokazuje koala? Proszę o pomoc w takiej sytuacji?

    2. Dzień Dobry, czy ktos może mi pomóc? przy próbie odkodowania hasła do bazy danych przy pomocy Koala pojawia mi sie komunikat „odzyskane hasło będzie działało dopiero po ustawieniu poprzedniej strony kodowej w systemie. Ustawienie to wykonuje sie w panelu sterowania w opcjach regionalnych i językowych.” sprawdziłam ustawienia i wszędzie mam język polski co jeszcze zrobić sprawdzić. Będę wdzięczna za pomoc.

    1. Jeżeli jest kilka baz accesowych to pewnie będą odrębne gałęzie w rejestrze i trzeba to odczytać metodą dla zaawansowanych.

  1. musiałem wymienic płyte z prockiem co za tym idzie win10 na nowo po instalacji płatnika prosi o hasło bazy danych – nie przypomina m sobie nic takiego wskazuje baze ale bez hasła sie nie podłacza jak to załatwic?

  2. Osińska Teresa

    Straciłam wszystkie dane dane w Płatniku -praca kilku lat , nie wiem jak to zrobiłam ale mam teraz czyściusieńki program bez nikogo. Jak odzyskać wszystkie dane – RATUNKU
    Teresa

  3. Witam, niestety nie mogę wejść na komputerach stacjonarnych do bazy płatnika na serwerze próbowałem odzyskać hasło do bazy danych jak państwo radzili, niestety nadal nie chce mnie wpuścic do bazy danych na serwerze.

    1. Musi mieć Pan fizyczny dostęp do serwera. Jest zadanie bardziej dla informatyka. Zachęcamy do kontaktu telefonicznego.

  4. mi zniknęły wszystkie dane. próbuje sie połączyć z baza ale mam komunikat ze hasło nieprawidłowe. a hasło odzyskałam przez koale. jestem załamana

  5. Mi też zniknęły wszystkie dane kiedy chciałam skopiować bazę danych Płatnika 10.01.001. ZUS zaleca, aby tak zrobić, potem ściągnąć ( a właściwie to powinien wejść automatycznie) nowego Płatnika 20. ……Co mam zrobić. proszę o pomoc.

  6. Koala pokazuje mi hasło , w którym są tylko małe litery i cyfry ( i takie hasło do bazy mam rzeczywiście zapisane w notesie) , natomiast przy instalacji wyświetla się, ze hasło powinno zawierać duże i małe litery oraz cyfry i znaki specjalne.
    Dalej nie chce mnie przepuścić.
    Co z tym zrobić?

    1. Czy mówimy o haśle do bazy MS Access czy haśle administratora Płatnika? Domyślam się, że o haśle do administratora. Ktoś pewnie ustawił Pani żeby Płatnik nie sprawdzał siły hasła i Pani wpisała tzw. słabe hasło. Teraz w czasie instalacji program oczekuje/wymaga silnego hasła. Rozwiązaniem jest zmiana hasła admina na spełniające minimalne wymagania i dopiero przystąpienie do aktualizacji.

  7. Witam
    Musiałam przywrócić system do ustawień fabrycznych, więc odinstalowało mi automatycznie wszystkie programy, w tym Płatnika. Pliki zostały zachowane, ale nie mogę znaleźć bazy Płatnika. Czy gdzieś się zachowała jako plik (a jeśli tak, to jak ja znaleźć), czy odinstalowała razem z programem?

    1. Baza danych powinna się uchować na dysku. Czy baza była na SQL czy na MS access? W razie wątpliwości proszę o kontakt, pomożemy.

  8. po aktualizacji win10, nie mogę wejść do Płatnika baza SQL nie potrafię jej znaleźć

    Nic nie kasowałam

  9. Proszę o pomoc
    Wpisałam nowe hasło które składało się z pierwszej dużej litery później trzy kolejne małe litery i cztery cyfry. Wszystko było ok, cały dzień pracowałam na płatniku. Na drugi dzień nie mogę się już zalogować. Ogólnie hasło moje składa się z 8 znaków czyli powinno mi go odrzucić przy zmianie że jest zbyt krótkie. To się nie stało a ja teraz nie mogę się zalogować

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *