Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych

Jeżeli natrafimy na taki komunikat lub błąd podczas uruchamiania zaczynający się od „Błąd podczas NUpdater.” To znaczy, że program Płatnik nie jest aktualny, bo nie mógł się zaktualizować z różnych przyczyn technicznych.

Rozwiązaniem jest ściągnięcie patcha, czyli małego programu naprawczego ze strony ZUS. Następnie zamknąć program Płatnik(opcjonalnie można zrestartować system) i uruchomić go.

LINK – > http://ftp1.zus.gda.pl/dystrybucja/a1_10_02_002/dodatki/P2StartFix.exe

11 thoughts on “Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych”

  1. Niestety nie działa. Na świeżo zainstalowanym systemie. A oczywiście infolinia jest zablokowana. I szukaj pomocy w polu !!!

    1. Potwierdzam. Dodatkowo jedyna opcja naprawy w takiej sytuacji to nowa baza i odtworzenie starej jako import z archiwum, wtedy mam nowy plik co działa na świeżej instalacji płatnika.

  2. zadziałało, jednak internet jest wielki, problem w tym ze plik który jest zassany z netu jest teoretycznie aktualny ale podczas jego uruchamiania już nie ściąga aktualizacji, w związku z czym na kompie starym mamy nową wersje a na nowym trochę starszą i klops, 1,5h w plecy 🙁 !

    bardzo dziękuje !

  3. jak można wstawić plik płatnika który od razu nie działa. MASAKRA. Jak wyżej mnóstwo zmarnowanego czasu.

    DZIĘKUJĄ ZA POMOC

  4. U mnie zadziałało, nowy komputer, samodzielnie postawiony SQL Express 2019, 5 komputerów klientów w sieci + 1 jako stacja robocza serwer dla płatnika, na 5 komputerach działa bez problemu a na stacji roboczej serwerze nie rozpoznawał wersji bazy danych. Po użyciu pliku podanego w artykule płatnik przy uruchomieniu pobrał aktualizacje i tym razem skutecznie podłączył się do bazy danych.
    Dzięki!

Skomentuj Aga Cancel Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.