R2środki STANDARD


R2środki ewidencja środków trwałych
R2środki

  • Pełna ewidencja i dokumentacja środków
  • Prawidłowe naliczanie amortyzacji
  • Rzetelne rozliczenie użytkowanych środków
  • Szybki dostęp do informacji

R2środki to program przeznaczony do ewidencji środków trwałych. Dzięki przemyślanej strukturze zapewnia natychmiastowy dostęp do pełnej informacji o składnikach majątku trwałego oraz wartościach niematerialnych i prawnych. Dzięki możliwości parametryzacji łatwo przystosowuje się do systemu amortyzacji stosowanego w danej firmie. Automatyzuje proces dokonywania odpisów amortyzacyjnych i odpowiedniego księgowania.

R2środki to propozycja dla wymagających użytkowników, którzy na prowadzenie szczegółowej ewidencji i prawidłowe rozliczanie amortyzacji środków, mogą poświęcić tylko niewielką ilość swojego cennego czasu.

W naszej ofercie program znajduje się od 2005 roku. Charakteryzuje się stosunkowo niską ceną, dopasowaną do wielkości firmy, szybkim wdrożeniem i prostą parametryzacją.

R2środki są przystosowane do wszystkich rodzajów księgowości (pełna księgowość, księga przychodów i rozchodów, ryczałt). M.in. dzięki temu program sprawdza się bardzo dobrze w biurach rachunkowych, gdzie umożliwia rozliczanie różnorodnych firm przy zachowaniu tego samego interfejsu i przyzwyczajeń użytkownika.


ewidencja środków trwałych
Ewidencja środków trwałych

  • ewidencja środków trwałych, środków o niskiej wartości oraz wartości niematerialnych i prawnych
    • pełna Klasyfikacja Środków Trwałych zawierająca szczegółowe opisy poszczególnych pozycji
    • możliwość podziału na grupy, działy i miejsca użytkowania
    • przypisanie lokalizacji i osoby odpowiedzialnej wraz z ewidencją ich zmian
    • pełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)
    • wydruk karty środka KS zawierającej komplet informacji o środku łącznie z operacjami, dokumentami zakupu/sprzedaży i częściami składowymi
    • wydruki ewidencji spełniające wymogi w zakresie pełnej księgowości, księgi przychodów i rozchodów oraz ryczałtowej ewidencji przychodów
    • szybka selekcja środków wg różnych kryteriów
  • ewidencja przeprowadzonych operacji
    • wszystkie niezbędne operacje: przyjęcie, zmiana lokalizacji, zmiana osoby odpowiedzialnej, modernizacja, przeszacowanie, korekta, częściowa likwidacja, częściowa sprzedaż, likwidacja, sprzedaż, przekazanie
    • wydruk dokumentów OT, MT, LT, PT, WT, OS z możliwość przystosowania formy dokumentów do własnych potrzeb
    • ewidencja dokumentów zakupu i sprzedaży związanych z daną operacją
  • ewidencja części składowych
    • charakterystyka, dane fabryczne, dostawca, serwis, producent, dokumenty zakupu i sprzedaży
    • rozbudowana biblioteka kontrahentów (producentów, dostawców i firm świadczących serwis)

Amortyzacja środków trwałych

  • amortyzacjagenerowanie planu amortyzacji
    • standardowe metody amortyzacji: jednorazowa, liniowa, degresywna
    • różna częstotliwość amortyzacji: miesięczna, kwartalna, roczna
    • możliwość rozdzielenia amortyzacji podatkowej (kosztowej) od bilansowej (ewidencyjnej)
    • automatyczne korygowanie planu po wykonaniu modernizacji i innych operacji
    • możliwość zmiany metody i stawki w trakcie użytkowania
  • automatyczne odpisy amortyzacyjne
    • ewidencja odpisów za cały okres użytkowania środka
    • automatyczne generowanie dekretów księgowych
    • ewidencja użytkowania środków w rozbiciu na kontrakty i miejsca powstawania kosztów
    • szczegółowa dekretacja kosztów według miejsca powstawania na konta grupy 5
    • dowody wewnętrzne dla firm prowadzących księgę przychodów i rozchodów
  • raporty i zestawienia
    • wydruk planu amortyzacji i tabeli amortyzacyjnej za poszczególne lata
    • zestawienie kosztów użytkowania z podziałem na kontrakty lub miejsca powstawania kosztów


ewidencja wyposażenia
Ewidencja wyposażenia

  • ewidencja wyposażenia z podziałem na grupy
    • pełna specyfikacja (np. dostawca, producent, serwis, charakterystyka, dane fabryczne)
    • możliwość określenia osoby odpowiedzialnej i lokalizacji
    • operacje przyjęcia i likwidacji wyposażenia
    • dokument zakupu i sprzedaży wyposażenia (data, numer dowodu, kwota, dane kontrahenta)
  • wydruk ewidencji wyposażenia
    • wydruk karty wyposażenia KW zawierającej komplet informacji o środku łącznie z operacjami (przyjęcie/likwidacja) i dokumentami (zakupu/sprzedaży)
    • wydruk dokumentu przyjęcia OT i likwidacji LT wyposażenia z możliwość przystosowania formy dokumentów do własnych potrzeb
    • wydruk ewidencji wyposażenia dla wybranych grup i lokalizacji

karta środka trwałegoDodatkowe zalety systemu

  • wersje wielofirmowe
    • możliwość obsługi wielu podmiotów o dowolnej formie prawnej
    • dedykowane wersje dla biura rachunkowego
    • ujednolicone standardy pracy
    • możliwość przesyłania wszystkich wydruków pocztą elektroniczną
  • wersja sieciowa
    • baza danych o architekturze klient-serwer oparta na serwerze SQL
    • możliwość nadania haseł i uprawnień poszczególnym użytkownikom
    • kontrola operacji wykonywanych przez różnych użytkowników
  • bezpieczeństwo danych
    • pewność otrzymywania aktualizacji programu uwzględniających zmiany w przepisach
    • mechanizm automatycznej aktualizacji programu przez internet na wszystkich stacjach roboczych
    • harmonogram zadań umożliwiający okresowe archiwizacje danych
    • rozbudowana wewnętrzna pomoc kontekstowa oraz porady techniczne przez telefon i w siedzibie użytkownika

Minimalne wymagania sprzętowe

  • procesor PENTIUM lub kompatybilny min. 1 GHz
  • system operacyjny Windows XP/Vista/7/8
  • min. 512 MB pamięci RAM
  • 300 MB wolnego miejsca na twardym dysku
  • stacja CD-ROM lub DVD-ROM
  • dostęp do internetu (wczytanie licencji, pobieranie aktualizacji)
  • monitor i karta graficzna o rozdzielczości 1024×768
  • drukarka laserowa lub atramentowa

Comments are closed.